Image

"Sjećanje kamena" za buđenje scene savremenog plesa u BiH

Na sceni Sarajevskog ratnog teatra u okviru programa Modul Memorije, a u produkciji MESS Dance Company Internacionalnog teatarskog festivala MESS, večeras će biti održana prva premijera ove produkcije, nastale početkom prošle godine sa ciljem oživljavanja scene savremenog plesa u našoj zemlji. Koproducenti su Sarajevski ratni teatar (SARTR) i Institut za muziku, teatar i multimediju (iMTM).

Na sceni Sarajevskog ratnog teatra u okviru programa Modul Memorije, a u produkciji MESS Dance Company Internacionalnog teatarskog festivala MESS, večeras će biti održana prva premijera ove produkcije, nastale početkom prošle godine sa ciljem oživljavanja scene savremenog plesa u našoj zemlji. Koproducenti su Sarajevski ratni teatar (SARTR) i Institut za muziku, teatar i multimediju (iMTM). “Sjećanje kamena” je performans u dvanaest slika inspiriran epitafima i motivima srednjovjekovnih stećaka u Bosni i Hercegovini, a režiju i koreografiju potpisuje Mark Boldin. "Premijera je važan datum u historiji scenskih umjetnosti BiH jer nakon duže vremena institucionalno podižemo savremeni ples kao bitan aspekt umjetničkog izraza i kao dolazak nove generacije plesačica i plesača, glumica i glumaca", najavio je Dino Mustafić, direktor Festivala MESS. On je objasnio da MESS Dance Company ima ambiciozno ime, ali i plan da godišnje producira dvije predstave. «Nedostaju nam predstave savremenog plesa, nedostaju nam mjuzikli, poslije ove premijere možemo početi odgajati publiku za ove alternativne scenske izraze», zaključio je Mustafić. "Sarajevski ratni teatar želi biti dio kulturne scene koja donosi promjene unutar naše zemlje i čast nam je biti dio ovog historijski važnog projekta", istakao je Nihad Kresevljakovic, direktor SARTR-a, koji je jedan od koproducenata. U kontekstu Modula Memorije, istakao je kako je ova predstava važna po sadržaju, jer je inspirirana stećcima. "Stećci i njihovi natpisi su najvažniji sadržaj našeg identiteta, a njihova tajna još uvijek nije potpuno otkrivena, a to je ujedno i priča o nama", zaključio je Kreševljaković. Također, u svojstvu koproducenta, Alma Ferović, direktorica Instituta za muziku, teatar i multimediju naglasila je da se i ova institucija pridružuje borbi za nove forme umjetničkog izražaja. "Mi ćemo nastaviti kroz edukativne segmente doprinositi razvoju ove scene", najavila je Ferović. Reditelj i koreograf, Mark Boldin, istakao je da je riječ o plesnom teatru u kojem se susreću moderni ples, fizički teatar, gluma i da takav vid umjetnosti zahtjeva kompletnog izvođača. "Upustili smo se u istraživanje međuprostora između života i smrti, epitafi sa stećaka su nam poslužili kao inspiracija, a konačni proizvod, kao u sjećanjima, nije logičan slijed slika jer ono što pamtimo su emocije, ljubav i strah", istakao je Boldin, naglašavajući da predstava na emocionalnom nivou korespondira sa prošlošću Sarajeva i BiH. Članovi ansambla predstave istakli su činjenicu da je rad na predstavi bio izazovan, uzbudljiv i pun novih znanja, te kako je tokom rada vladala odlična atmosfera u cijelom timu koji čine: Emir Fejzić, Sanela Krsmanović, Amila Terzimehić, Ena Kurtalić, Elma Selman, Edin Avdagić, Lea Jerlagić, Victoria Bartz. Režiju zajedno sa Boldinom potpisuje i Michelle Aždajić.