Image

Beč – ko određuje šta ti se dopada?

Intuitivno prihvatamo sve zahtjeve uređaja a da prije toga ne provjerimo gdje naši podaci idu. Sasvim nam je prirodno da je sadržaj koji vidimo prethodno isplaniran, a i da je Google o našim planovima za putovanja već unaprijed informisan. Suočavanje sa temom digitalizacije na duhovit način je nova kampanja turističke zajednice Beča. Kampanja „Unrating Vienna“ poziva turiste da samostalno upoznaju Beč a za promociju koristi i influensere.

Ako se tokom juna 2019. slučajno nađete u Hamburgu ili Londonu primijetit ćete neke od reklamnih plakata i bilborda na kojima su bečke znamenitosti prikazane uz komentare sa društvenih mreža. Tako možete lako zaključiti da je nekome pogled sa Džinovskog točka u Beču sasvim „bezveze“ ili da se bečki travnjaci loše održavaju.

Cilj kampanje Turističke zajednice Beča, u kojoj učestvuje i Muzejska četvrt, je da se javnosti skrene pažnja na buđenja kritičke svijesti kada je u pitanju digitalizacija. U tu svrhu je u turističkom centru za informacije na Trgu Albertina u Beču postavljen „slučajni generator“ koji prolaznicima nasumično predlaže dešavanja i obilaske, kako bi se dala šansa novim mjestima, a samim tim i novim doživljajima u austrijskoj prijestolnici.

U kampanju su uključeni i neovisni influenseri iz Njemačke i Velike Britanije, koji su pozvani da istraže grad Beč. Među njima se nalaze influenseri iz polja turizma kao što su Maximilian i Lisa Kraft („Zwei die reisen“, https://www.instagram.com/zweidiereisen/ ), Jana Wind („Bekleidet“, instagram.com/bekleidet/), Julie Falconer („A lady in London“, instagram.com/aladyinlondon/) i Chloe Gunning („Wanderlust Chloe”, instagram.com/wanderlustchloe/). Njihov zadatak je da izvještavaju o slučajnim dešavanjima i skrivenim dijelovima Beča, koji su van uobičajenih turističkih obilazaka. Zvanični hashtag kampanje je #UnratingVienna.